I Can See The Ghost Part 3




===I Can See The Ghost Part 3===
===Di Rumah Agam Keluarga Suho===
Suho : Tada!!!
*Suho membuka pintu bilik yang akan Xiumin tidur selepas ni*
Suho : Bilik ni untuk adik…Cantik tak? Kalau adik nak apa2..Jumpa la hyung kat bilik sebelah… Xiumin lapar tak? Hyung boleh panggil maid untuk ambik kan makanan 
Xiumin : Umin tak lapar lagi…
Kreeeukk *Tiba2 perut Xiumin berbunyi..*
Xiumin : *Malu* Bukan perut Umin yang bunyi tadi… *Tunduk sebab malu*
Suho : Pfft…lawak la adik Suho sorang ni… nanti hyung panggilkan maid untuk hantar makanan… Xiumin mandi la dulu… Comot je ni… 
Xiumin : Nae…
---Selepas Xiumin Mandi---
*Xiumin keluar dari bilik tidurnya dan ternampak satu bilik (Bilik abang kandung Suho)*
Xiumin : (Hmm, bilik tu nampak lain sikit la…Macam ada benda…..)
*Xiumin masuk ke bilik tidur hyung Suho*
Xiumin terdengar satu suara yang ……
.
“Dendam~ Dendam~ Balaskannya untuk aku…*
“Kesedihan…Tiada siapa yang kisah terhadap aku…Tolong aku..”
“Hidup aku tidak tenang….Balaskannya untuk aku!!”
*Apa bila Xiumin pejam mata dan cuba untuk tidak dengar bisikan itu*
*Xiumin membuka mata…dan ternampak bilik yang dipenuhi dengan darah dan ternampak seorang namja yang berdiri di depan nya*
Xiumin : Siapa awak??
Namja ??? : Aku tau….Kau boleh nampak aku..Tolong aku…balaskan dendam untuk aku…Tolong~ Tolong aku….
Xiumin : Saya tak kenal awak… tolong jangan kacau saya lagi!! *Nak keluar dari bilik*
Namja ??? : Aku tak kan lepas kan kau!!! Aku akan pastikan kau balaskan dendam untuk aku!!!
*Apabila Xiumin nak keluar dari bilik.. Namja itu seperti mengacau jiwa Xiumin*
Xiumin : *Xiumin pengsan dan tidak sedarkan diri*
---Pada Masa Yang Sama---
Suho : Xiumin…Xiumin?? Xiumin kat mana ni?? *Naik tangga dan cari Xiumin*
*Dan selepas itu, Suho ternampak bilik hyung nya yang terbuka*
Suho : (Hmm, sape pula yang buka bilik hyung ni?? Tak kan la XIumin yang….. )
*Apabila Suho ada di depan pintu bilik…Suho ternampak Xiumin yang terbaring tidak sedarkan diri*
Suho : *Berlari ke arah Xiumin* Xiumin??! //*Cuba untuk sedarkan Xiumin*// Xiumin!! Bangun la!! Omma!! Appa!! Tolong XIumin!!
==== Selepas 13 Tahun====
Xiumin dan Suho bersekolah di XOXO High School. Mereka selalu menjadi tarikan pelajar perempuan di sekolah, terutamanya XIumin.
---Waktu Rehat---
*Suho berada didepan kelas adiknya, Xiumin*
Suho : Xiumin…Jom teman hyung makan…
Xiumin : Tapi Xiumin lupa nak bawak bekal yang Omma kasi tadi…Tertinggal kat atas meja..
Suho : Hmm, share dengan hyung je la..Lagi pun hyung tak makan banyak pun…
---Di Kantin---
*Ramai perempuan yang mengelilingi meja makan yang di duduki oleh Xiumin dan Suho*
(Y/N) : Hmm…Kenapa ramai sangat perempuan kat sana, Chorong??
Chorong : *Tengok* Ouh…tu kan Suho and Xiumin… Ramai yang kata, diaorang tu adik beradik..Tapi Xiumin tu sebenarnya anak angkat Keluarga Kim, so Adik angkat Suho… Diaorang tu dari keluarga yang kaya..Dah la handsome pula tu…
(Y/N) : Ye ke?? Wah…Daebak la…Ramai gila perempuan yang kelilingi diaorang… 
---Pada Masa Yang Sama---
“Omo!! Caring betul Suho jaga adik dia…

“Dah la handsome, kaya, caring pula tu…Ada adik pun handsome juga… Jelesnya!! “
“Untung diaorang… “
“Suho, suapkan la Xiumin makan!!”
Xiumin : Hyung, Xiumin malu la…kongsi bekal makanan ni… 
Suho : La..buat apa nak malu?? Kita kan adik beradik…*Suapkan makanan kat Xiumin” 
Xiumin : *Makan* Hyung…Jangan la suap Xiumin lagi, malu la 
Suho : Diam dan makan makanan ni sampai habis, nanti Omma marah!! *Suap makanan* 
*Tiba-tiba Xiumin terasa seperti ada sesuatu yang bisik di telinga nya*
“Datang la kau…Balaskan dendam untuk aku….”
“Bunuh Suho untuk aku…”
“Aku tidak akan tenang, selagi dendam tidak terbalas…”
Xiumin : Ahhh~ *Pegang kepala yang terasa pening*
Suho : Xiumin kenapa ni?? 
XIumin : Hyung, Xiumin nak pergi tandas jap…Pening la…
Suho : Hmm, nak abang hantar Xiumin kat bilik rawatan??
Xiumin : Tak apa la…Nanti okay la… Xiumin pergi dulu ye hyung…
Suho : Nae…
---Di Tandas---
“Balas kan dendam untuk aku!!! “
“Aku nak kau!! Aku nak badan kau untuk balaskan dendam aku!!”
“Tolong aku~ Tolong aku~ *
Xiumin : Diam la!! Aku tak nak, orang yang aku sayang mati disebabkan aku!! Pergi!!
“Tolong aku… Hidup aku tidak tenang…”
*Xiumin mengendahkan bisikan tu*
Xiumin : *Cuci muka* (Huh…Aku benci dengan kehidupan aku…Kenapa aku kena lalui semua ni??)
*Selepas habis mencuci muka…Tiba-tiba ada satu jelmaan yang muncul dalam pantulan cermin di singki Xiumin mencuci muka (Di belakang Xiumin )*
Namja ??? : Tolong aku…
Xiumin : *Terkejut* Sape kau??
Namja ??? : Aku abang Suho..
Xiumin : Apa lagi yang kau nak dari aku?! Jangan kacau aku lagi la!!
Namja ??? : Tolong aku..Kalau aku dah mati..Aku pun nak, Suho mati jugak!!
Xiumin : Aku tak kan bunuh orang yang aku sayang lagi!! Pergi!! Aku tak nak kau kacau hidup aku dan Suho hyung lagi lepas ni!!
Namja ??? : Kau akan menyesal dengan apa yang kau dah buat!! *Smirk*
*Abang Suho cuba masuk kedalam badan dan mengacau jiwa Xiumin *
*Xiumin yang terbaring dan tidak sedarkan diri (Pengsan) *
---Pada Waktu Malam Di Sekolah---
(Y/N) : Benci la!! Kenapa aku kena masuk kelas tahanan sampai malam?! Huargh!!!! T_T
---Flash Back---
Cikgu Chen : Awak kena masuk kelas tahanan sampai pukul 9 ni..
(Y/N) : Tapi kenapa cikgu??
Cikgu Chen : Pertama sekali, awak dah banyak kali tak hantar kerja sekolah yang saya bagi..Kedua, awak gagal dalam ujian sains… 
(Y/N) : Err, Boleh tak cikgu tukar denda yang lain?? Saya takut gelap la…dah la sampai malam pula tu T_T
Cikgu Chen : Kalau awak tak nak…Saya terpaksa denda awak untuk bersihkan semua tandas di sekolah ni selama 2 bulan…Nak tak??
(Y/N) : (Lebih baik aku terima untuk denda malam ni…Malu la aku kena cuci tandas..2 bulan pula tu..) Okay cikgu, saya terima denda untuk masuk kelas tahanan sampai kul 9 malam ni 
Cikgu Chen : Okay bagus … Nak tau tak??
(Y/N) : Tau apa cikgu??
Cikgu Chen : Sini sikit, cikgu nak bisik…
*Korang pun dekatkan muka korang kat Cikgu Chen*
Cikgu Chen : Sebenar nye…kat sekolah ni…ada macam2 kisah seram…cikgu nak cerita pun dah meremang….
(Y/N) : *Meremang* Errr…. 
Cikgu Chen : Awak perasan tak?? Setiap bulan…guard yang jaga sekolah ni mesti berhenti kerja…sebab, diaorang ada jumpa macam2 jenis lemba…… (korang potong cakap Cikgu Chen)
(Y/N) : Saya tak nak dengar lagi!! Cikgu jahat!! *Tutup telinga*
---Flash Back End---
(Y/N) : Ada cikgu…Tapi perangai, suka sangat troll pelajar sendiri…mana ada hantu!! Aku tak percaya benda tu la!! Aku berani!!
DUMMM!! *Bunyi barang jatuh*
(Y/N) : Okay2…aku tarik balik kata2 aku tadi..Aku takut!! Aku takut!! Omma tolong saya!!! T_T
??? : Hei…awak buat apa kat sekolah time tengah malam macam ni?? *Pegang bahu korang*
(Y/N) : (Glupp, sape pula yang pegang bahu aku ni T_T ) Argh!!! Hantu!!! *Gagap*
??? : Errr 
=== TO BE CONTINUED===

Credit To : Hawani Wani


No comments: