The Doctor Become A Babysitter?? part 1




"Someone call the doctor nal butjapgo malhaejwo Sarangeun gyeolguk jungdok overdose" Telefon Tae Hee berbunyi.
Tae Hee: Yeobseyo? *malas*
???: noona! noona belum bangun ke?
Tae Hee: ouh,Tae Hyung ah~ baru bangun .. knpe?
Tae Hyung: GD hyung tu tak habis-habis tanya pasal noona 
Tae Hee: Siput bertelur , babi pulak beranak .. jadi la siput cadburry! hahahah padan muka kena balik 


Tae Hee: jadi,apa kamu cakap? kamu bagitahu alamat apartment noona ke?
Tae Hyung: taklah! tetap guna alasan yg sama .. "noona ada di paris"
Tae Hee: bagusnya adik noona^^
Tae Hyung: yela tu .. hari-hari dia tanya , "bila Tae Hee nak balik?"
Tae Hee: hahahah .. kamu ckp je setahun lagi baru noona balik ..
Tae Hyung: yela .. btw,bila noona nak balik ? saya rindu noona la ..
Tae Hee: kamu fikir noona nak balik ke? selagi Papa tak ubah fikiran pasal kerja noona tu , noona takkan balik!
Tae Hyung: hurm .. dah agak -..- noona tak keje ke harini?
Tae Hee: *tengok jam* alamak!! dah pukul 9.00 la .. noona letak telefon dulu!
-skip-
Lepas bersarapan, Tae Hee terus ke hospital.
-di hospital-
Sooyoung: Yah ! Kim Tae Hee!!
Tae Hee: m..m..mampos aku! *gigit jari*
Sooyoung: kenapa kau lambat??! kau tahu kan harini turn kau??
Tae Hee: s..s..sooyoung! mian .. aku penat sgtlah semalam ..
Sooyoung: apa yg kau buat sampai penat sangat?
Tae Hee: semalam aku pindahkan barang aku ke apartment baru ..
Sooyoung: banyak betul alasan kau kan?
Tae Hee: tapi Soo ..
Sooyoung: apa lagi?
Tae Hee: aku kerja separuh hari je harini .. aku nak ambil cuti 4 bulan ..
Sooyoung: 4 bulan?? asal? kau nak pergi mana?
Tae Hee: aku ada banyak masalah , so aku nak pergi ke luar negara utk tenangkan fikiran ..
Sooyoung: aku tahu kenapa,ni mesti pasal GD dgn papa kau kan?
Tae Hee: ye ..
Sooyoung: jadi,siapa yg nak gantikan kau nanti?
Tae Hee: adik aku la ..
Sooyoung: sape? adik kau?? si kacak lagi menawan tu?? aarrrgghh!! bahagianya aku .. kau takyah keje pun takpe harini,kau suruh adik kau ganti kau sekarang jugak ..
Tae Hee: eh minah ni .. aku cepuk kau karang!
Sooyoung: heheh ..
???: apa yg bising-bising ni? kenapa tak buat kerja lagi?
Sooyoung: eh Doktor Kang ..
Tae Hee: Ha Neul .. tak! maksud saya Doktor Kang ,saya nak cakap sikit ..
Doktor Kang: baiklah,mari bincang dalam bilik saya ..
-dalam bilik Doktor Kang-
Tae Hee: *hulur surat*
Doktor Kang: *angkat kening*
Tae Hee: tolong luluskan cuti saya .. selama 4 bulan saya bercuti,adik saya Kim TaeHyung akan menggantikan saya ..
Doktor Kang: atas alasan apa?
Tae Hee: saya ada bnyk masalah , jadi saya nak ke luar negara utk tenangkan fikiran ..
Doktor Kang: baiklah,saya akan luluskan ..
Tae Hee: terima kasih! saya pergi dulu .. *bow*
-skip-
Lepas habis kerja,Tae Hee pergi ke sebuah cafe utk minum.
-di cafe-
Tae Hee sedang minum,tiba-tiba dia ternampak sebuah kertas jawatan. Dia mencapai kertas tersebut.
"[exo] kami sedang mencari seorg pengasuh yang boleh menjaga 7 org kanak-kanak .. kami akan bayar anda 10 dolar utk setiap 1 jam! sila hubungi kami di 09xxxxxxxxxxxx jika anda berminat."
Tae Hee: yes! akhirnya tercapai jugak impian aku utk bermain dgn budak-budak .. baiklah! aku akan call dorg ..
Exo: yeobseyo?
Tae Hee: annyeong! Kim Tae Hee imnida ..
Exo: apa yg boleh kami bantu?
Tae Hee: saya ternampak satu kertas utk babysitter ,, boleh saya tanya , dah ada org ke belum?
Exo: oh,belom ..
Tae Hee: saya nak jawatan tu boleh?
Exo: baiklah! sila datang ke alamat ini .. blablablablablablablabla ,..
Tae Hee: baiklah! saya akan datang ke sana esok pagi ..
Esoknya di apartmen Tae Hee. Tae Hee bangun pada pukul 7.00 pagi utk bersiap. Lepas bersiap, Tae Hee terus bergerak ke alamat yg diberi semalam.
-di rumah exo-
Tae Hee: *tekan loceng*
???: *buka pintu* ye?
Tae Hee: saya Kim Tae Hee, yg telefon sini semalam ..
Suho: ouh! awak Kim Tae Hee ye? mari la masuk!
Tae Hee: nae ..
-dlm rumah exo-
Baekhyun: budak-budak! mari sini ..
Semua kanak-kanak itu datang di hadapan Tae Hee.
Baekhyun: cik Kim ..
Tae Hee: tak perlu formal sangat .. panggil saya Tae Hee je ..
Baekhyun: baiklah .. ini ByunHee,adik saya ..
Tae Hee: ouh, hi ByunHee^^ kamu ni cute la ..
Byunhee: annyeong unnie^^ *bow*
Kai: ini Jonghun,anak sedara saya ..
Jonghun: hi cik adik .. saya Jonghun  *wink*
Kai: *tolak kepala Jonghun* ko jangan mengada!
Tae Hee: err .. hi Jonghun^^
Chen: ni Jongdae,adik saya ..
JongDae: annyeong noona^^ *hulur tangan*
Kai: Jonghun! kau tgok JongDae .. sopan je!
Tae Hee: *jabat tangan Jongdae* O_O
Jongdae: hahahah!
Tae Hee: apa yg melekit ni?
Chen: dah agak dah  *ketuk kepala Jongdae* maafkan saya ye? dia ni nakal sikit .. awk pergi la cuci tangan dulu ye?
Tae Hee: baiklah ..
-di dapur-
Tae Hee jalan ke dapur utk cuci tangan,tiba-tiba ..
Tae Hee: aaarrrgghhh!! *tergelincir* aduh!
exo: *terkejut*
Kevin/Jonghun/jongdae: yes! *sep*
exo: yah! Kim Jonghun! Kim Jongdae! Kevin wu!!
Tae Hee: *bangun*
Tiba-tiba ..
"bush!" tepung tumpah atas kepala Tae Hee.
Exo: Jongdae!! Jonghun!! Kevin!!
Tae Hee: takpe .. jgn marah mereka .. mereka masih budak-budak lagi ..
D.O: *hulur tuala* nah! pergilah mandi .. *blah*
Tae Hee: gomawo .. *bow*
-di bilik D.O-
D.o sedang mencari baju2 lama milik mendiang isterinya. Kyungie masuk.
Kyungie: papa .. papa cari apa?
D.O: papa cari baju utk orang tu ..
Kyungie: tapi,itu kan baju2 mama ?
D.O: kita kena tolong orang .. ingat tak apa mama cakap?
Kyungie: baiklah ..
D.O: sekarang beri baju ni pada dia ..
Kyungie: ok ..
Selepas siap membersihkan badan,Tae Hee memakai baju yg diberikan oleh Kyungie.
-di ruang tamu-
Chen/Kai/Kris: Tae Hee! maaflah .. sepatutnya kami tak bagitahu mereka smlm ..
Tae Hee: takpe! mereka bukan tau apa-apa ..
Jongdae: noona! mian ..
Tae Hee: takpe .. memandang kamu suka troll org,biar noona bagi kamu satu teka teki .. dalam banyak2 binatang,binatang apa yg dia beranak dan dia juga bertelur?
Jongdae: apa? mana ada binatang mcm tu ..
Tae Hee: kamu kalah kan?? jawapannya Siput Cadburry ..
Jongdae: siput cadburry? apa tu?
Chen: hahaha! pandai awk buat lawak ..
Kris: Tae Hee, ni Kevin ank sedara saya ..
Kevin: girl is not my style! *peluk tubuh*
Kris: hahaha! yah! kamu nak kena penumbuk ahjussi ke? *tampar kepala Kevin*
Tae Hee: hi Kevin .. kamu ni kacak la^^
Kevin: hahaha! memang pun .. saya lagi kacak dari kris ahjussi ..
Tao: ni baby,adik saya ..
Baby: annyeong,unnie^^ *bow*
Tae Hee: hello si comel^^
Luhan: ini Lulu,anak sedara saya ..
Lulu: annyeon unnie^^ *bow*
Tae Hee: nae annyeong^^ cantiknya kamu ..
Lulu: saya lebih cantik dari Luhan ahjussi ..
D.O: ini KyungHee,awak boleh panggil dia Kyungie je dan dia anak saya ..
Tae Hee: *terkejut* anak?

bersambung...



1 comment:

ZUKI DIN said...

As salam. Abe Kie datang n follow blog yg awesome ini. No 214. Jemput ke blog sy pula. TQ.