I Can See The Ghost Part 2



===I Can See The Ghost Part 2===
===Tanah Perkuburan===
Ajusshi : Umin…Jom ikut Ajusshi..Kita pergi “Sunny Day Orphanage” kat sana ramai kawan-kawan Umin 
Xiumin : Anyeong Omma.. *lambai tangan*
Xiumin : Hehehe… Kesian Kau, Xiumin… Tak nak dengar cakap aku…Sekarang terima balasanya.. *smirk*
Xiumin : Saya tak gila la!!
*Xiumin yang hanya makan dan mendegar taklimat*
Xiumin : *Bangun* Nama saya Xiumin, Tapi Omma dan Appa saya selalu panggil saya Umin je.. 
Suho : Tahan la sikit… Nak tak jadi adik saya?? 


*Waktu Hujan Yang Lebat*
*Xiumin yang sedang duduk keseorangan disebelah kubur Omma dengan Appanya*
Xiumin : Omma, Appa..Jangan tinggalkan Umin…Umin janji tak nakal-nakal lagi…Umin sayang sangat kat Omma dan Appa.. *Menangis*
*Ada seorang Ajusshi menghampiri Xiumin*
*Xiumin dan Ajusshi t uterus memasuki kereta*
---Flash Back---
*Xiumin yang sedang memotong wayar break kereta Appanya sebelum keluar berjalan untuk membeli barang*
---Di Ruang Tamu---
Omma Xiumin : Umin betul ni, tak nak ikut Omma?? Bahaya la Umin duk rumah sorang2, Umin dah la kecik lagi…
Xiumin : Tak apa la Omma, Umin dah besar…Umin tau jaga diri Umin, Omma pergi la cepat…Nanti tak sempat nak beli barang…
Omma Xiumin : Okay, Omma pergi dulu ye… *Cium dahi Xiumin* 
Omma Xiumin : Bye ~ *lambai tangan dan terus masuk ke dalam kereta*
*Mimin keluar dari badan Xiumin, dan selepas tu…Xiumin tidak sedarkan diri (pengsan) *
---Flash Back End---
==Di Rumah Anak Yatim Sunny Day===
*Ramai budak2 yang bermain kecuali Xiumin*
Mimin : Xiumin??
Xiumin : Saya tak nak tengok muka awak lagi, sampai hati awak bunuh Omma dengan Appa saya…*menangis*
Mimin : Tapi aku buat semua ni untuk kau… Nanti Omma kau bunuh kau la…
Xiumin : Saya tak perlukan pertolongan awak!! Pergi!! Saya tak nak tengok muka awak lagi!! *Baling batu kat Mimin*
*Pada masa yang sama… Kanak2 dari rumah anak yatim memerhatikan kelakuan Xiumin yang bercakap keseorangan*
Kanak 1 : Saya tak nak kawan la dengan orang macam tu…
Kanak 2 : Sama la..seram la tengok dia..rasa nya dia gila…
Kanak 3 : Jom wehh…*ambik batu*
*kanak2 tadi terus menghampiri Xiumin sambil memegang batu*
Budak 3 : Hoi orang gila…
Xiumin : Hmm??
Budak 2 : Wehh, kau dengar tak kita orang panggil kau??
Xiumin : Dengar, kenapa??
Budak 2 : Kau memang suka cakap sorang2 ke??
Budak 1 : Ntah… Kesian tengok kau ni…Dah la tak ada sape2 nak kawan dengan kau.. Suka duduk sorang2 pula tu… hahaha
Budak 3 : Ni la dinamakan orang gila!! Hahaha!! *Baling batu kat Xiumin*
*Budak2 tu terus membaling batu ke badan XIumin, tetapi Xiumin tidak balas dan hanya mendiamkan diri*
Xiumin : *Menangis* Jangan la baling batu lagi…
===Di Rumah Agam Yang Besar ===
*Suho hanya termenung di tepi tingkap*
Omma Suho : Suho?? Omma bawakan pencuci mulut ni..nak makan??
Suho : Omma letak la kat meja tu dulu..Nanti Suho makan…
Omma Suho : Suho… Jangan la macam ni..Pandang la Omma,Kita borak nak?? Omma rindu nak tengok senyuman Suho macam dulu…
Suho : Omma…
Omma Suho : Nae Suho??
Suho : Kenapa abang tinggalkan Suho?? Suho sayang sangat kat hyung…
Omma Suho : *Peluk Suho* Omma pun sayang juga kata abang.. Tapi dah ajal dia…
Suho : Hyung tinggalkan kita sebab salah Suho kan?? Omma dengan Appa selalu bergaduh dengan Hyung..sebab hyung selalu kata, Omma dengan Appa lebih sayangkan Suho dari Hyung… And hyung pun bunuh diri… Masa Suho nak masuk bilik hyung, Banyak darah yang mengalir kat tangan dia… Bilik Hyung tu banyak dengan darah… *Menangis*
Omma Suho : Apa Suho cakap ni, bukan salah Suho la.. Omma sayang dua2 anak Omma… *Menangis*
Suho : *Lap air mata* Omma, Suho rasa sunyi la.. Rumah kita ni besar..Tapi yang tinggal sini Cuma Omma, Appa dengan Suho je.. Boleh tak Suho nak adik??
Omma Suho : Adik?? *Terkejut*
===Di Rumah Anak Yatim Sunny Day===
--Waktu Makan—
Pengurus Rumah Anak Yatim : Esok, ada seseorang dari keluarga yang berada ingin mengambil seorang adik angkat di rumah anak yatim ni…Saya nak, semua bangun awal dan pakai pakaian yang kemas..Tolong tunjukan sikap yang baik…
Kanak-kanak : Nae…
Budak 4 : Best nya!! Aku harap orang tu pilih aku…dah la keluarga yang kaya…
Budak 3 : Tak ada…dia mesti pilih aku la…Jangan nak perasan…
Xiumin : Kenapa semua suka sangat nak diambil sebagai anak angkat??
*Tiba-tiba “budak 3” menghampiri Xiumin*
Budak 3 : Hoi…orang gila..
Xiumin : Nama saya Umin, bukan orang gila!!
Budak : Ohh…kau dah pandai melawan cakap aku ye?? Alamak~ Takut nya… Hahaha
Xiumin : Saya cuma bagi tau nama saya “Umin” je…
Budak 3 : *Ambil nasi dan campak ke muka Xiumin* Diam la kau!! Kau ingat, mulai sekarang.. Kau kena sedar mana tempat kau sekarang… Jangan ingat diri kau tu bagus sangat…dah la gila!!
HAHAHAHA!! *Sesetengah budak di dewan makan itu mengelakan Xiumin*
===Keesokan Harinya===
*Xiumin duduk berteduh dibawah pokok*
Xiumin : *Peluk bear* Lembutnya bear ni!!  Hai…Nama kita Umin..Kita jadi kawan nak??
*Budak 3 menghampiri Xiumin*
Budak 3 : *Rampas bear Xiumin* Apa ni?? Bear? Kau perempuan ke nak main benda macam ni??
Xiumin : Bagi balik bear saya !!! Tu Omma saya pernah kasi kat saya dulu!!
Budak : Hahaha!! Tak nak!! *Jelir lidah*
Xiumin : Bagi la!!! *Menangis*
Budak 3 : Hehehe…Wehh, bagi aku gunting
*Budak 2 bagi gunting pada budak 3*
*Budak 3 Mengambil gunting dah mengunting bear Xiumin*
Xiumin : *Mengambil cebisan kain bear* *Menangis*
Budak 3 : Hahaha..Orang Gila nangis!! *Baling batu*
*Beberapa budak2 kat situ hanya ketawakan XIumin dah kata Xiumin orang “gila” *
Budak 2 : *Baling batu* Orang gila!! Orang Gila!! Orang Gila!!
Budak 1 : Kau budak gila!! Balik la kat tempat kau, Gila!! Hahaha *Baling batu*
*Badan Xiumin penuh dengan luka dan darah*
Xiumin : Tolong saya…*Menangis*
*Tiba-tiba ada seorang yang berpakaian mewah menghadang Xiumin dari terkena batu yang dibaling*
??? : Woi!! Apa korang buat ni!! Jangan baling batu la!!
Xiumin : (Sape dia ni?? )
Budak 3 : Sape kau ni?? Mesti kau budak baru kan?! Mak dengan Ayah kau baru mati ke?! Hahaha..
PANG!! * ”???” Tampar muka budak 3*
??? : Mulut kau jangan nak kurang ajar… Lebih baik kau pergi dari sini sebelum aku pecahkan muka kau guna kayu ni *Pegang kayu besbol*
*Budak2 tadi terus melarikan diri dari “???” *
??? : *Pandang Xiumin* Anyeong *bow* Sape nama awak?? *Senyum*
??? : Selamat berkenalan Umin…Saya Suho… *Senyum*
*Suho mengeluarkan sapu tangan dan mengelap darah yang mengalir dari muka Xiumin*
Xiumin : Ahh, sakit…
Xiumin : Hmm?? *Pelik*
=== TO BE CONTINUED===

Credit to : Hawani Wani


No comments: