I Learn To Love You part 3



“Aish.. mengeluh nampak. tak sabar nak jumpa dia ke?” perli Luhan.
“Kau nampak ni?” penumbuk Sehun hampir sahaja melekat di pipi Luhan.
“Haha. aku gurau je lah!”
mereka berdua sedang leka berborak, Mrs. Park baru sahaja pulang selepas berjumpa dengan Mrs. Kim masuk ke dalam rumah dengan muka sedih.
“Omo! Omma kenapa sedih ni?” tanya Sehun yang risau tentang ibunya.
“Sehun-ah! Tunang kamu jatuh tangga tadi. omma risau sangat.” terang Mrs. Park.
“Wait! jatuh tangga?! dekat sekolah ke omma?” tanya Sehun pula.
“Ha’ah. dia tergesa-gesa nak turun tangga, rupa-rupanya tangga tu licin. itu yang dia jatuh.” jawab Mrs. Park.
‘OMG! takkan la budak tu!’ wajah Hyemi semasa terjatuh di sekolah petang tadi diingatinya.
“Omma risau ni. takut-takut kaki dia terkehel ke. kesian dia.” sambung Mrs. Park.
“Omma tak payah nak risau sangatla. budak tu mesti ok!” jawab Sehun yakin.
“Budak?! dia ada namala Sehun! lagipun diakan tunang kamu. takkan kamu tak risau?!” marah Mrs. Park.
“Risau tu adala jugak. kalau dia ada nama, apa nama dia?” Sehun memancing ibunya supaya memberi tahu tentang tunangnya itu.
“Hye...oppss..”
“Sehun! kamu nak umpan omma ke! omma takkan bagi tahu. omma nak kamu cari sendiri!” marah Mrs. Park kerana dipermainkan oleh anaknya.
‘Aku dah agak! mesti Si Hyemi tu tunang aku! ARGGHH! aku mesti buat budak tu benci dengan aku!’ Sehun senyum sinis sambil dalam fikiranya memikirkan cara untuk membuat Hyemi membencinya.
“Omma pergila berehatnya. Sehun nak berborak dengan Luhan” pinta Sehun lalu dia pergi semula ke ruang tamu untuk berborak dengan Luhan yang asyik menonton tv.
“Luhan! kau kenal tak budak nama Hyemi?” terus Sehun menanya Luhan.
“Ada! budak kelas kita! Kenapa?” jawab Luhan terpinga-pinga.
“Saja.”
“Tapi bukan ke Hyemi tu duduk sebelah kau? takkan kau tak ingat kut??” ujar Luhan lagi.
“Yeke?! Senangla kerja aku!”
“Kerja? Kerja apa?” Luhan yang masih blur mendengar kata-kata Sehun.
“Adalah! RAHSIA!”
“Kata kawan! takkan dengan aku pun kau nak berahsia kut?”
“Ok! ni aku agak je ok!”
“Ok”
“Aku rasa, Hyemi tu ‘Tunang’ aku la”
“Aik?! macam mana kau boleh tahu? bukan ke omma kau suruh kau cari sendiri, cepatnya kau tahu Si Hyemi tu tunang kau?” ujar Luhan.
“Tadi, omma aku cakap yang tunang aku tu jatuh tangga dekat sekolah! dan tapi sebelum aku nak balik dari sekolah, ada budak perempuan jatuh tangga. yang buat aku tak tahan sangat, dia boleh pulak jatuh atas aku. itu yang aku geram dengan budak tu!” terang Sehun panjang lebar.
“Ooo.. eleh.. geram-geram pun tunang kau jugak!”
“Kau kena tolong aku!”
“Tolong apa?”
“Tolong aku macam mana nak buat Si Hyemi tu benci dengan aku!” ujar Sehun.
“Hurmm.. aku rasa bersalah la pulak..” jawab Luhan.
“Kau nak tolong aku ke tak?”
“Ok la.. tapi kalau terjadi apa-apa kau tanggung!”
“Yela! bukannya aku suruh kau membunuh pun!”
“Ok!”

“Hello... oh, Hyung!!!” jerit Kris gembira setelah menerima satu panggilan.
“Bila hyung nak balik sini?” tanya Kris dalam talian.
“Maybe hujung minggu ni hyung akan balik.”
“Oh.. boleh Kris bagitahu Hyemi yang hyung nak balik?”
“Jangan! hyung nak buat suprises dekat Hyemi.”
“Oh! okey! hyung ! ole-ole untuk Kris ada tak?”
“Mestila ada!! untuk uncle dengan untie pon hyung dah sediakan. untuk Hyemi pon hyung dah beli awal-awal lagi.”
“Oh! thanks hyung! dapat jugak barang dari London yer.”
“haha.. oklah Kris, hyung ada hal nak kena uruskan ni. sehari sebelum hyung balik Seoul, hyung call Kris yer.”
“Okay hyung!”
“Okay.”
‘tutt..tutt..tutt..’ bunyi ganggang telefon telah dimatikan.
‘Yes! Lay hyung akan balik tak lama lagi! mesti Hyemi gembira!’ Kris tersenyum sendiri selepas menerima panggilan dari London, abang sepupunya, Lay.

Rabu , di kelas 4-1
Hyemi dengan mata sedikit bengkak memasuki kelas 4-1.
“Hyemi-ahh! Annyeong!” tegur Soora dari belakang. Dengan segera Hyemi memusing ke arah belakang.
“Soora-ahh! Annyeong!”
“Hyemi!!! kenapa dengan mata kau?”
“haa!! mata aku??”
“mata kau! B E N G K A K!! kau nangis ke malam tadi? ceritala dekat aku kalau kau ada masalah.” tanya Soora.
“eh, takdelah.. sebenarnya...”
“Kalau nak bermesyuarat janganla menghalang orang lain nak masuk kelas.” sindir Sehun. Terkejut Hyemi dan Soora apabila disindir sebegitu. dengan pantas mereka berdua masuk ke kelas lalu menuju ke tempat duduk mereka.
‘Aish! buat malu je lah! Si Soora pon satu tak menyempat nak tanya aku! tak pasal-pasal ke sindir free!’ bebel Hyemi.
“Hyemi-ahh! saya nak mintak tolong sikit boleh?” tanya Xiumin, kawan sekelasnya.
“Ya! sure.”
“awak boleh tolong ajarkan saya bagaimana nak menyelesaikan soalan matematik ni?” Xiumin menghulurkan soalan matematik yang dia tidak tahu menyelesaikannya.
“Oh! senang je ni. awak perlu guna formula ni.bla..bla..bla...bla...” ringkas, padat, dan senang sahaja Hyemi menerangkan berkenaan Soalan ditunjukkan oleh Xiumin. Hyemi adalah seorang pelajar yang cemerlang di dalam kelasnya. terutama sekali dalam subjek matematik. Dia begitu gemar dengan subjek tersebut. tiada sesiapun di dalam kelasnya dapat mengalahkan keputusan ujian matematiknya kerana dia selalu mendapat 100% ataupun 99%.
“Oh! Thanks ya Hyemi sebab awak sudi ajarkan saya.” ujar Xiumin.
“Sama-sama” jawab Hyemi lalu kembali semula ke tempat duduknya. kemudian Sir Tao memasuki kelas 4-1.
“Okay class! I have important thing to tell to you. Our examenination just around the corner. it is a week from today. so prepare your lesson.” ujar Sir Tao kepada pelajarnya, di kelas 4-1.
“What! next week? oh! no!” keluh Baekhyun.
“Anything problem with the exam, Baekhyun?” ujar Sir Tao.
“Errr.. nothing Sir!” jawab Baekhyun acuh tak acuh.
“So. let’s start our lesson today.” ujar Sir Tao.
“Yes, sir!” jawab pelajar 4-1 yang tidak bersemangat setelah menerima berita bahawa ujian akan berlangsung pada minggu depan.
Di kantin
“Hyemi-ahh!! tunggulah aku!” jerit Soora dari belakang mengejar Hyemi yang laju berjalan bersama Baekhyun meninggalkan Soora keseorangan.
“Omo! Soora-ahh! cepatlah!” ujar Baekhyun. Hyemi memberhentikan langkahnya untuk menunggu Soora.
“Eh, korang! Jom buat ‘Study Group’??” ajak Soora setelah dapat mengejar Hyemi dan Baekhyun sambil menuju ke arah kantin.
“Emm.. boleh jugak! rumah sapa yang jadi mangsa?” tanya Baekhyun pula. Dengan segera mata Baekhyun dan Soora tertumpu ke arah Hyemi yang tercengang dengan borakan Baekhyun dan Soora. Seolah-olah jasadnya terduduk elok di kantin tapi rohnya terbang kemana. Baekhyun dan Soora pelik kerana Hyemi tidak memberi respond terhadap persoalan yang dibincangkan Baekhyun dan Soora.
“What???” ujar Hyemi pelik.
“What, kau tanya? Hye! kita orang bincang nak buat ‘Study Group’ dekat rumah kau lah! Boleh tak?” jawab Soora.
“Oh! Sorrylah aku tak dengar tadi. Of course la boleh!” jawab Hyemi pula.
“Okay! tempat dah ada. Bila kita nak start?” tanya Baekhyun.
“Err.. hari ni pon boleh.” jawab Hyemi acuh tak acuh.
“Okay! Set! pukul 4 kita orang datang rumah kau!” pantas Soora menjawab.
“Okay.” jawab Hyemi.

Di Rumah Hyemi.
“Omo! Oppa!” Hyemi terkejut setelah membuka pintu rumahnya.
“Yaa! Hyemi-ahh! buat oppa terkejutla kamu ni!” marah Kris.
“Mianhne~” jawab Hyemi sambil menundukkan kepalanya.


bersambung...


1 comment:

Ikha :) said...

unnie sambung lagi.. ataupun unnie masukkan dekat wattpad... huhuhu(cuma cadangkan..)