I Can See The Ghost Part 4



===I Can See The Ghost Part 4===
??? : Hei…awak buat apa kat sekolah time tengah malam macam ni?? *Pegang bahu korang*
(Y/N) : (Glupp, sape pula yang pegang bahu aku ni T_T ) Argh!!! Hantu!!! *Gagap*
??? : Errr 
(Y/N) : *Buat-buat Pengsan*
??? : Awak…awak!! *Goyangkan badan korang sikit*
*??? nampak korang menangis *
??? : Awak…jangan takut la, saya manusia..bukan nya hantu…
*Korang pun bangun dan tengok muka “???” *
(Y/N) : Nama awak sape??
??? : Annyeong…saya Xiumin 
(Y/N) : Xiumin??
Xiumin : Nae.Siapa nama awak??
(Y/N) : Saya (Y/N)….
Xiumin : Ouh…npe tak balik lagi ni?? Bahaya la duduk sorang2 kat sekolah time malam macam ni…Palli balik…
(Y/N) : Saya kena denda la… Sebab tak siap kerja sekolah and gagal dalam exam sains T_T
Xiumin : Pfft…nak saya temankan awak ke??
(Y/N) : Awak nak temankan?? Habis tu awak macam mana?? Tak balik??
Xiumin : Tak apa la…saya baru call abang saya…untuk ambik saya lepas ni…semenara tunggu hyung saya…saya temankan la awak…
(Y/N) : Nak tanya sikit boleh tak??
Xiumin : Apa dia??
(Y/N) : Kenapa awak ada kat sekolah time malam macam ni??
Xiumin : Errr 
---Flash Back---
*Xiumin call Suho*
Xiumin : Hello hyung…
Suho : Yahh!! Xiumin!! Mana kau hah??Puas hyung cari kamu kat sekolah tadi, Omma risau tau tak? Kalau Appa tau kamu tak balik lagi…mati hyung tau tak?!
Xiumin : Err…Mian hyung..Tadi Xiumin pengsan kat tandas sekolah…tak tau macam mana..Xiumin boleh ada kat bilik store sukan….
Suho : Hah?! Xiumin pengsan?? Xiumin tak sihat ke?? Nanti hyung ambik Xiumin kat sekolah..tunggu tau…
Xiumin : Nae…Kamsahamnida hyung… *off fhone*
*Xiumin mengurut sedikit kepalanya yang berdenyut*
Xiumin : Aduh, sakit nya kepala aku….
---Flash Back End ---
Xiumin : Tak ada apa la…sje je, melawat sekolah ni…rindu 
(Y/N) : Ada-ada je la awak ni…
---Di Rumah Agam Keluarga Kim---
Suho : Omma, Suho nak pergi ambik Xiumin kat sekolah *Mencapai kunci kereta di atas meja*
Omma Suho : Hah?! Kenapa pula dia kat sana time malam macam ni??
Suho : Nanti Suho ceritakan kat omma, sekarang Suho kena ambik Xiumin dulu…
Omma Suho : Okay…hati-hati tau…
Suho : Nae…
*Suho pun keluar dari rumah dan memasuki kedalam kereta sportnya*
---Di Sekolah (Kelas Tahanan)---
(Y/N) : Awak tak rasa macam seram sejuk je kat dalam kelas ni…
Xiumin : Tak ada pun…kenapa, awak sejuk ke??
(Y/N) : Boleh la tahan….
*Xiumin terus menanggalkan kot sekolah nya lalu menyarungkannya pada badan korang*
Xiumin : Dah…sekarang tak sejuk lagi kan?? 
(Y/N) : Nae, sejuk sikit je…
Xiumin : Hmm…sejuk lagi ke??
*Xiumin terus kiss pipi korang*
Xiumin : Hehe…sekarang tak sejuk lagi kan?? 
(Y/N) : Err, nae…dah tak sejuk…Panas je…panas dihati *blush*
Xiumin : (Lawak gila tengok muak dia merah macam tu XD )
DUMMM!!! *bunyi kerusi jatuh*
(Y/N) : Ehh, apa tu?? *Mengeletar tangan / seram sejuk*
Xiumin : *pegang tangan korang* Jom, ikut saya…kat sini tak selamat la…
*Xiumin terus menarik tangan korang untuk keluar dari kelas tahanan*
(Y/N) : Kenapa?! Kenapa ni XIumin?!
Xiumin : Shhh!! Diam…
*Tanpa korang sedar…ada sesuatu lembaga yang sedang merangkak laju kearah korang dan Xiumin*
Xiumin : Cepat la awak!! Benda tu nak dekat dah!!
(Y/N) : Benda apa?! Saya tak nampak apa-apa pun…
Xiumin : Ada la…kat belakang awak, awak tak nampak ke?!
(Y/N) : *Pandang belakang* Tak ada pun…
*Xiumin yang berlari dan memandang kebelakang untuk melihat lembaga yang sedang merangkak laju kearah korang dan Xiumin*
*Lembaga yang berambut panjang,tiada mata,mulut,hidung (muka yang kosong)…dan merangkak laju*
*Tiba-tiba korang terjatuh*
Xiumin : (Y/n)!! *menjerit nama korang*
*Korang dapat rasa ada sesuatu yang memegang kaki dan menarik korang*
*Lembaga hitam yang merangkak tadi menarik kaki korang dengan kuat*
*Xiumin melihat lembaga itu sedang menarik kaki korang dan menyeret korang…Korang hanya dapat menjerit ketakutan untuk meminta tolong dari Xiumin*
(Y/N) : Xiumin!! Tolong saya!!
*Sebelum korang diseret jauh dari situ, Xiumin sempat menarik tangan korang dengan kuat*
Xiumin : (Y/N), tahan sikit!!
*Dan akhirnya, Xiumin Berjaya untuk lepaskan korang dari diseret oleh hantu itu*
(Y/N) : Awak…kaki saya…
*Xiumin memandang kaki korang yang berdarah dengan kesar cakar*
Xiumin : *Mengangkat korang* Pegang kuat2 kat bahu saya…
(Y/N) : Awak…saya takut….
Xiumin : Tak apa… benda tu dah pergi jauh, awak dah selamat… Malam ni awak tidur kat rumah saya dulu…
(Y/N) : Hmm…*mengangguk*
*Xiumin terus membawa korang keluar dari kawasan sekolah dan memasuki kereta abangnya, Suho*
Xiumin : *Tutup pintu kereta* Lama ke tunggu, hyung?
Suho : Tak, baru je…sape ni Xiumin?? *Tunjuk korang yang berada di tempat duduk belakang*
*Xiumin yang hanya memandang korang yang terkulai lemah kerana trauma*
Xiumin : Kawan saya… Hyung, kita pergi hospital dulu…kaki kawan saya berdarah…
Suho : Macam mana boleh jadi macam tu??
Xiumin : Panjang ceritanya kat rumah saya ceritakan kat hyung
*Suho hanya memandu keretanya untuk pergi ke hospital*
=== TO BE CONTINUED===

Credit to : Hawani Wani


No comments: